Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1334} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Et meget godt fortellende konsertbilde. Bilde formidler intensitet, konsentrasjon og slit på en utmerket måte, men det er ''litt'' trangt.
Avsluttet .
prøv å legg slike bilder under konsert, slik at vi konsertbildeentusiaster kan finne dem...
ellers er det et fint uttrykk i artisten, kanskje litt flatt og kjedelig lys
Halldor G.
Bra bilde, men det mangler det lille ekstra. Man kommer ikke helt i konsertstemning av bildet. Strengene på instrumentet burde ha vært med. Kanskje burder det vært litt mer ''konsertlys''?
Joda, dette er et blinkskudd.
Stephen F.
Bra Friggen. Intenst og ''tett''.Jeg har også et bilde av han, men kan bare ikke begripe hvor akkurat det negativet har tatt veien(ARRRGGGHHH).
Tar meg nå friheten med å komme med et ''forslag'' til hvordan jeg ville gjort det. DETTE ER SUBJEKTIVT, DESSUTEN VET JEG SELVFØLGELIG IKKE HVORDAN ARBEIDSFORHOLDET VAR, så ta mitt forslag med en klype salt da du.
Halldor kom innpå en viktig ting, vinkelen.Av erfaringer vet jeg selvfølgelig at gjenstanden er en kontrabass, men så vet jeg også at en ikke skal ta det som en selvfølgelighet at andre også skal vite det samme som meg. Derfor ville jeg hatt med meg strengene, samt også stemmeskruene, for å ''fortelle'' at dette er en KONTRABASS,og ikke en cello.
Å bruke en 80-200mm er selvfølgelig et greit og ''lettvint''. Men, jeg vet av erfaringer at en 85mm eller en 50mm holder i massevis.På den måten kommer en i GOD kontakt med musikern, dessuten oppstår det på et finurlig vis en form for kommunikasjon og sammarbeide mellom musikeren og fotografen, hvilket igjen fører til bedre bilder.
Dessuten kan jeg også legge til at bildet kan bli noe mer ''frekt'', pga at det dukker nye komposisjons muligheter.Med andre ord, bildet blir ikke flatt.
Fridgeir W.
Enig jeg Stephen og Halldor. (Jeg ba journalisten skrive kontrabass i billedteksten he he).
Bildet er tatt i kulturhuset i Ålesund og var en tanke langt unna uten å måtte klyve opp. Det ville jeg gjort uten alle ''geistlige'' på første rad.
Jeg må innrømme at instrumentet ble tredje prioritet. Først kom ansiktet og deretter å få bevegelse i hånden. Slik går det i svingene gutter :)
Stephen F.
Var han Rutgerson blant de geistlige, i så fall kunne du gjerne bedt han om å vike plass for deg, slik at du skulle få bildet ditt.
Kinehw h.
Kanskje burde bildet havne i action-mappen? Intensitet, engasjement og fart; etter forholdene du beskriver et meget bra konsertbilde. Kreativt! Liker komposisjonen og beskjæringen!
Mvh Kine
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
ellers er det et fint uttrykk i artisten, kanskje litt flatt og kjedelig lys
Joda, dette er et blinkskudd.
Tar meg nå friheten med å komme med et ''forslag'' til hvordan jeg ville gjort det. DETTE ER SUBJEKTIVT, DESSUTEN VET JEG SELVFØLGELIG IKKE HVORDAN ARBEIDSFORHOLDET VAR, så ta mitt forslag med en klype salt da du.
Halldor kom innpå en viktig ting, vinkelen.Av erfaringer vet jeg selvfølgelig at gjenstanden er en kontrabass, men så vet jeg også at en ikke skal ta det som en selvfølgelighet at andre også skal vite det samme som meg. Derfor ville jeg hatt med meg strengene, samt også stemmeskruene, for å ''fortelle'' at dette er en KONTRABASS,og ikke en cello.
Å bruke en 80-200mm er selvfølgelig et greit og ''lettvint''. Men, jeg vet av erfaringer at en 85mm eller en 50mm holder i massevis.På den måten kommer en i GOD kontakt med musikern, dessuten oppstår det på et finurlig vis en form for kommunikasjon og sammarbeide mellom musikeren og fotografen, hvilket igjen fører til bedre bilder.
Dessuten kan jeg også legge til at bildet kan bli noe mer ''frekt'', pga at det dukker nye komposisjons muligheter.Med andre ord, bildet blir ikke flatt.
Bildet er tatt i kulturhuset i Ålesund og var en tanke langt unna uten å måtte klyve opp. Det ville jeg gjort uten alle ''geistlige'' på første rad.
Jeg må innrømme at instrumentet ble tredje prioritet. Først kom ansiktet og deretter å få bevegelse i hånden. Slik går det i svingene gutter :)
Mvh Kine